pn | wt | śr | cz | pi | so | nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Władysława Bukowińskiego w Lubiczu Dolnym
Innowacja pedagogiczna „Origami i matematyka”
Innowacja pedagogiczna „Origami i matematyka”
Cel główny: Rozmiłowanie dzieci w sztuce plastycznej origami poprzez aktywizowanie do twórczego działania rozwijającego wyobraźnię oraz rozwijanie poznanych pojęć matematycznych z zakresu geometrii.
Cele szczegółowe:
- kształtowanie umiejętności porozumiewania się,
- tworzenie więzi i współpracy,
- kształtowanie wyobraźni, czytania ze zrozumieniem i precyzyjności
- kształcenie inicjatywy i pomysłowości w rozwiązywaniu problemów
- kształtowanie poczucia wartości i znaczenia najbliższego dziedzictwa kulturowego oraz odpowiedzialności za jego trwanie,
- rozmiłowanie w pięknie otaczającej nas przyrody jako środka inspiracji twórczej,
- rozbudzenie motywacji zajmowania się sztuką origami,
- poznanie różnych technik plastycznych origami,
- wzbogacenie wiadomości na temat różnych dziedzin sztuki,
- doskonalenie wiadomości o różnych materiałach plastycznych,
- rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, pomysłowości, a przede wszystkim wiary we własne siły,
- wszechstronne współdziałanie ze środowiskiem rodzinnym i społecznym dziecka ( cykliczne spotkania z rodzicami chętnymi do podzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami),
- zapoznanie z różnymi wzorami zdobiącymi domy w różnych porach roku (świętach),
- kształcenie cierpliwości, obowiązkowości, pewności siebie i ciekawości,
- stwarzanie możliwości artystycznych, technicznych i społecznych doświadczeń,
- doskonalenie sprawności manualnych, koordynacji wzrokowo - ruchowej,
- rozwój drobnych mięśni palców, kształtowanie precyzji ruchów i dokładności,
- posługiwanie się poznanymi własnościami figur płaskich i przestrzennych,
- precyzyjne stosowanie poznanych algorytmów składania figur w orgiami płaskim, przestrzennym i modułowym,
- wyrabianie umiejętności korzystania z poznanych pojęć geometrii (np. przekątna, środkowa, środek boku, średnica ,itp.),
- popularyzowanie matematyki wśród uczniów,
- praktyczne zastosowanie matematyki,
- rozbudzanie motywacji do nauki matematyki, uczenie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym świecie,
- pobudzanie do twórczego i logicznego myślenia,
- zachęcanie do poszukiwań i niekonwencjonalnych rozwiązań,
- kształtowanie współpracy w grupie i pomagania sobie nawzajem,
- promowanie dorobku twórczego uczniów,
- rozbudzanie inspiracji plastycznej poprzez muzykę i ruch,
- kształcenie postawy twórczej wobec siebie i świata,
- udział w wystawach, przeglądach oraz konkursach,
- utworzenie Szkolnej Galerii Prac,
- stworzenie dzieciom swobodnej i bezpiecznej atmosfery pracy twórczej.