Szkoła Podstawowa im. bł. ks. Władysława Bukowińskiego w Lubiczu Dolnym

Innowacja pedagogiczna „Origami i matematyka”

Innowacja pedagogiczna „Origami i matematyka”

Cel główny: Rozmiłowanie dzieci w sztuce plastycznej origami poprzez aktywizowanie do twórczego działania rozwijającego wyobraźnię oraz rozwijanie poznanych pojęć matematycznych z zakresu geometrii.

 

Cele szczegółowe:

 

  • kształtowanie umiejętności porozumiewania się,
  • tworzenie więzi i współpracy,
  • kształtowanie wyobraźni, czytania ze zrozumieniem i precyzyjności
  • kształcenie inicjatywy i pomysłowości w rozwiązywaniu problemów
  • kształtowanie poczucia wartości i znaczenia najbliższego dziedzictwa kulturowego oraz odpowiedzialności za jego trwanie,
  • rozmiłowanie w pięknie otaczającej nas przyrody jako środka inspiracji twórczej,
  • rozbudzenie motywacji zajmowania się sztuką origami,
  • poznanie różnych technik plastycznych origami,
  • wzbogacenie wiadomości na temat różnych dziedzin sztuki,
  • doskonalenie wiadomości o różnych materiałach plastycznych,
  • rozwijanie twórczej inicjatywy dziecka, pomysłowości, a przede wszystkim wiary we własne siły,
  • wszechstronne współdziałanie ze środowiskiem rodzinnym i społecznym dziecka ( cykliczne spotkania z rodzicami chętnymi do podzielenia się swoją wiedzą i umiejętnościami),
  • zapoznanie z różnymi wzorami zdobiącymi domy w różnych porach roku (świętach),
  • kształcenie cierpliwości, obowiązkowości, pewności siebie i ciekawości,
  • stwarzanie możliwości artystycznych, technicznych i społecznych doświadczeń,
  • doskonalenie sprawności manualnych, koordynacji wzrokowo - ruchowej,
  • rozwój drobnych mięśni palców, kształtowanie precyzji ruchów i dokładności,
  • posługiwanie się poznanymi własnościami figur płaskich i przestrzennych,
  • precyzyjne stosowanie poznanych algorytmów składania figur w orgiami płaskim, przestrzennym i modułowym,
  • wyrabianie umiejętności korzystania z poznanych pojęć geometrii (np. przekątna, środkowa, środek boku, średnica ,itp.),
  • popularyzowanie matematyki wśród uczniów,
  • praktyczne zastosowanie matematyki,
  • rozbudzanie motywacji do nauki matematyki, uczenie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym świecie,
  • pobudzanie do twórczego i logicznego myślenia,
  • zachęcanie do poszukiwań i niekonwencjonalnych rozwiązań,
  • kształtowanie współpracy w grupie i pomagania sobie nawzajem,
  • promowanie dorobku twórczego uczniów,
  • rozbudzanie inspiracji plastycznej poprzez muzykę i ruch,
  • kształcenie postawy twórczej wobec siebie i świata,
  • udział w wystawach, przeglądach oraz konkursach,
  • utworzenie Szkolnej Galerii Prac,
  • stworzenie dzieciom swobodnej i bezpiecznej atmosfery pracy twórczej.